Brak grafik

                                         

            DOBRE PRAKTYKI    - PILOTAŻ                 

 

 

PROJEKT  INTERDYSCYPLINARNY REALIZOWANY
W RAMACH PROGRAMU AUTORSKIEGO

nauczyciela polonisty Beaty Węglińskiej- Słowik


„KTO CZYTA, NIE BŁĄDZI”

 

WYCIECZKA PRZEDMIOTOWA  UCZNIÓW KLASY 6 b

„Szlakiem Czartoryskich” 

 

Do wycieczki przygotowaliśmy się już w czerwcu ubiegłego roku. Celem pracy było zdobycie informacji o osadzie parkowo-pałacowej, o rodzie Czartoryskich, ale już wkrótce okazało się, że chcemy rozszerzać projekt o tematykę przyrodniczą, plastyczną, literacką. Posługując się metodą dyskusji
i metaplanu wybraliśmy dla nas ciekawe tematy związane z osadą pałacowo-parkową. Ustaliliśmy, kto będzie  przewodnikiem wycieczki. Zdecydowaliśmy się na pracę grupach, rozdzieliliśmy zadania dla każdego ucznia. Wspólnie formułowaliśmy  zasady oceniania projektu oraz prezentacji. Na zajęciach języka polskiego zaplanowaliśmy następujące tematy
dla grup:

  1. Historia osady pałacowo-parkowej 
  2. Zabytki w parku
  3. Pierwsze muzeum w Polsce
  4. Niezwykła roślinność

 

Projekty literackie realizujemy już trzeci rok, więc liczyliśmy na dobrą zabawę. Koleżanki i koledzy przygotowali liczne niespodzianki w postaci zabaw,  konkursów, quizów oraz nagród. Nawet zyskaliśmy nowych znajomych! Popatrzcie uważnie na zdjęcia. Reportażem zdjęciowym zajęła się mama Zuzi Pani Agnieszka Mikusek a nad przebiegiem projektu czuwała Pani Beata Węglińska-Słowik. GALERIA

 

 

                                                 

 

Realizacja kolejnego projektu literacko-czytelniczego

„Kto czyta, nie błądzi”

 

Po raz kolejny nasza klasa 6b przystąpiła  do opracowania lektury w formie projektu. Książką , która nas zainspirowała była „Ania z Zielonego Wzgórza”. Na pierwsze zajęcia zaprosiliśmy również gości, a mianowicie nauczycieli naszej szkoły i uczniów z 5 kl. , by przyjrzeli się, jak planujemy pracę, co chcemy osiągnąć i jak przezwyciężyć trudności.
 

Z doświadczenia wiemy, że nie zawsze jest łatwo. Opracowaliśmy wspólnie zasady oceniania projektu i prezentacji. Kolejne zajęcia poświęciliśmy na pracę
 w grupach. Urządziliśmy  także w klasie  wystawę albumów wykonanych w ubiegłym roku szkolnym przez koleżanki i kolegów, dziś absolwentów naszej szkoły. Teraz mieliśmy czas na własne pomysły. Po zakończonej pracy prezentowaliśmy z dumą i satysfakcją  nasze dzieła. Osiągnęliśmy najważniejszy efekt: zgodną współpracę. Realizacja projektu przyniosła nam wiele satysfakcji. Lektura zainspirowała nas do poszukiwań ciekawostek o Kanadzie, przepisów kulinarnych, zwyczajów i, co najważniejsze, świetnie się przy tym bawiliśmy pod okiem naszej pani od polskiego Beaty Węglińskiej- Słowik. GALERIA

 

 

 

 PROJEKT kl. 4b

Uczniowie klasy 4b po raz pierwszy przystąpili do projektu literacko-czytelniczego „Kto czyta, nie błądzi”.

Inspiracją do wspólnej pracy była lektura pt.”Lew, Czarownica i stara szafa”.  Uczniowie  zafascynowali się nowym sposobem opracowania książki. Pracowali z

ogromną pasją i wytrwałością. Wykazali się ogromną kreatywnością. Powstały świetne albumy zawierające pamiętnik, nowe zakończenie powieści, opisy  bohaterów literackich.

Na zakończenie pracy wszyscy członkowie zespołu zaprezentowali projekty, oceniali pracę wg wcześniej ustalonych zasad oraz wyciągnęli wnioski i rekomendacje do dalszej pracy. Zajęcia zwieńczyła wystawa albumów wyeksponowana na korytarzu szkolnym. GALERIA

 

Następny projekt już w toku!Powodzenia!

 

 

 

Współpraca z Uniwersytetem Trzeciego Wieku

Zajęcia plastyczne

koordynator programu: Beata Węglińska-Słowik 

 

Rozpoczęliśmy trzeci rok spotkań  Paniami
z grupy „Makrama”, członkiniami   Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Zajęcia plastyczne już nabrały tempa. Uczniowie kl.6b  uczyli się wykonywania papierowych kwiatów. Praca wymagała niezwykłego skupienia i precyzji, czego efektem są wspaniałe bukiety. Młodsze pokolenie uczyło się cierpliwości, wytrwałości i czerpało  z pracy wielką radość. Niewątpliwie spotkanie budowało postawę szacunku dla starszych osób
i przyczyniło się do rozwijania więzi międzypokoleniowych. GALERIA

 

 

Projekt realizowany w kl.6b

Program telewizyjny dla nastolatków 

„Z pasją”

 

W ubiegłym roku jesienią uczniowie klasy 6b pod opieką p. Beaty Węglińskiej-Słowik uczestniczyli we wspaniałej wyprawie
do Telewizji Polskiej. Zwiedzali plany znanych popularnych programów telewizyjnych np.”Pytanie na Śniadanie”, „Ziarno” czy „Świat się Kręci”. Zainspirowani spotkaniami  
w telewizji  rozpoczęli pracę na własnymi scenariuszami programów telewizyjnych. Pierwsze działania objęły redakcję autorskich scenariuszy w oparciu o oryginalny scenariusz z planu programu „Pytanie na Śniadanie”, który otrzymali na wycieczce
od scenarzysty. Następnie przygotowali reklamę własnego programu. Kolejne spotkanie było poświęcone ćwiczeniom
w mówieniu. Nagrania już wkrótce. GALERIA

 

 

 

Projekt realizowany w kl.4b inspirowany lekturą  
pt. „Akademia pana Kleksa”

 

Uczniowie kl.4b zatytułowali swój projekt
„W Akademii pana Kleksa” i  jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki,  zamienili się na kilka dni
w wychowanków  niezwykłego profesora. Pracując
na kolejnymi albumami , bawili się przednio. Pomysłowość uczniów rozwija się w zawrotnym tempie. W albumach można znaleźć   m.in. rozdziały „Kuchnia pana Kleksa” i następujące  przepisy:

  • Nie dziki dzik
  • Zupa atramentowa
  • Pizza pana Kleksa

 

I to są tylko niektóre oryginalne propozycje.

 

Powstawały rysunkowe  plany Akademii pana Kleksa,
a co najciekawsze, nowe wspaniałe baśnie.

Uczniowie mieli  też niespodziewanych gości,
a mianowicie ubiegłoroczne absolwentki naszej szkoły, które opowiadały o swych przeżyciach , gdy  podczas zajęć języka polskiego pracowały trzy lata  
w kl.4-6 przygotowując własne projekty literackie.
Na zajęciach panowała cudowna atmosfera. Prezentacje jeszcze trwają. GALERIA

 

 

 

Projekt inspirowany lekturą
pt.: ”Lew, Czarownica i stara szafa”

 

Uczennice kl.4a Sandra  i Weronika, zachwycone książką omawianą na zajęciach języka polskiego, przygotowały własny album. Praca zawierała opisy bohaterów literackich oraz  ilustracje do lektury. Uczennice zaprezentowały projekt swoim koleżankom i kolegom w klasie, czym zachwyciły rówieśników. Opisywały etapy pracy oraz podzieliły się wrażeniami, jakie dostarczyła im wspólna praca. GALERIA


Życzymy powodzenia w kolejnym przedsięwzięciu literackim.